пятница, 30 января 2009 г.

Мужское нижнее белье. Камиччо.

Я подобрал материалы лен - небеленый слегка грязноватого оттенка :) Все же я занимаюсь реконструкцией одежды среднестатистического горожанина.

Men’s underwear. "Kamichcho".

I have chosen the fabric, it is the brown flax with dingy tint. :) Nevertheless I concern myself with the reconstruction of average citizen’s clothes.



Изучив изображения я пришел к выводу, что нательная рубаха - "камиччо" была с воротничком стоечкой. А так же плотно облегал шею и горло (покрайней мере тогда, когда ворот форестто или гоуна был застегнут). Изучив имеющиеся у меня средневековые изображения камиччо, я не нашел ничего подобного - я имею в виду тот случай, когда камиччо изображена отдельно надетая без куртки. Признаюсь меня немало озадачило.

After studying the pictures I came to the conclusion that the shirt worn next to the skin “kamichcho” was with a stand-up collar. Also it outlines the neck and the throat (at least when the collar Forectto or Gouna is fastened). When I had studied the pictures of Kamichcho I did not find anything like that, I mean that case when kamichcho is represented separately and put on without any jacket. The truth is that I was quite a lot confused.







Тогда я обратился к трудам Джерри Эмблeтона (Gerry Embleton), человека много лет занимающегося изучением и воосзданием средневекового костюма. В его статье "That we myte be dressed..." ( журнал "Dragon" выпуск №2),есть достаточно подробное описание стилистики регионов интересующего меня периода. Там и нашел ответы на вставшую передо мной проблему. К вырезу ворота пришивалась стоечка которая заканчивалась лентами, ленты же стягивали ворот вокруг шеи, образуя какое то подобие галстука. У Эмблетона на итальянские источники была дана ссылка на изображения кисти Piero della Francesca. В общем все мои умозаключения и труды ниже.

Then I appealed to Gerry Embleton’s work, a man who studies and recreates medieval costume for many years. In his article "That we myte be dressed..." (the magazine “Dragon” issue №2) we can find a quite detailed description of the stylistics of regions of that period I am interested in. So there I found the answers to the question I had. Stand-up collar is sewn to cut of collar and which ends with ribbons, and ribbons in their turn tighten the collar round the neck thus forming the likeness of a tie. Embleton refers to Italian sources, specifically to Piero della Francesca’s work. In general all my deductions and work are found below.









Комментариев нет:

Отправить комментарий